CIS(※)提供サービス

※customer infomation system : 顧客情報管理電力CIS提供サービス

費用対効果に優れた
電力CISをご提供いたします

業務内容

顧客情報管理

顧客情報管理

電力供給サービスにとって、個々のお客さまの情報を管理し活用することはサービス運用の要です。
お客さまの一般情報や電力使用量の傾向を把握に加え、更に業務負荷軽減につながるオプションメニュー(スイッチング一括申請機能や料金計算の自動化など)もご用意しております。

エンドユーザーの電力使用量管理

エンドユーザーの電力使用量管理

当社が提供するCISサービスでは、新電力事業者さまのお客さまが使用した電力量を一括管理できます。新電力事業者さまは、BIツールを使うことでお客さまの登録状況や利用状況を自由にカスタマイズして確認することができます。
それにより、新電力事業者さまは、お客さまからのお問い合わせ対応や請求業務において、確認作業を効率化し、作業上でのミスを軽減することが可能となります。

お客さま向けWEBサイト

お客さま向けWEBサイト

毎月の電気使用量や請求金額が確認できる個人のお客さま向けWEBサイトを提供いたします。グラフで分かり易く「見える化」し、前月比較で節約意識を高めることもできます。PCやスマートフォンからいつでも確認できるので、電気代の使い過ぎを心配されるお客さまのニーズにもお応えいたします。

スイッチング支援

スイッチング支援

事務処理負荷を軽減させるために、顧客登録から申請まで一連の処理を一括処理することができます。複雑な作業を圧倒的な効率で行え、業務ミスの削減にも貢献します。

SBパワーに関するお問い合わせ

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Customer Information Systems

Customer Information Systems

Cost-effective electric power CIS

Our services

Customer Information Management

Customer Information Management

The management and use of individual customer information is a key element of electric power supply services. In addition to understanding general customer information and power consumption trends, we also offer a menu of options (e.g. switching batch application function, automatic billing calculation, etc.) that can help reduce your workload.

End-user electricity usage management

End-user electricity usage management

Our CIS service enables new electricity retailers to centrally monitor the amount of electricity consumed by their end users and includes a dashboard function that displays the data in an easy-to-understand format. This service improves efficiency in confirming power usage and reduces errors when responding to inquiries and billing.

Customer website

Customer website

We provide a website for individual customers to check their monthly electricity usage and bill amount. The information can be displayed in graphs allowing your customers to easily grasp and compare their monthly electricity usage and increasing their awareness of power saving. Customers can check their data at any time from their PC or smartphone—addressing the needs of customers who are concerned about overuse of electricity.

Switching support

Switching support

The entire switching process, from customer registration to application, can be done in one go—helping lighten your paperwork burden, enabling you to complete complex tasks with outstanding efficiency, and helping reduce errors.