カスタマーサポート
代行サービス

カスタマーサポート代行サービス

納得の価格と品質で、
カスタマーサポートを
ご提供いたします

業務内容

カスタマーサポート

カスタマーサポート

お客さまからのお問い合わせに、熟練のセンタースタッフが的確にご回答致します。

スイッチング登録

スイッチング登録

契約の申し込み受付から電力会社へのスイッチング申請、さらには申込不備の解消まで、一連の業務を一貫してセンタースタッフが対応いたします。

請求関連業務

請求関連業務

請求料金の計算から請求書の発行、送付まで、毎月の複雑な事務処理も正確且つスピーディに、センタースタッフが対応いたします。

SBパワーが
選ばれる理由

  • POINT01
    POINT01納得の
    コストパフォーマンス
    海外のコールセンターで現地在住の日本人スタッフが対応するため、低価格と高品質な接客応対が可能となりました。貴社の事業規模やニーズに合わせたプランを納得の価格でご提案いたします。
    納得のコストパフォーマンス
  • POINT02
    POINT02安心の品質
    電力事業に詳しい当社社員が直接研修と勉強会を行い、電気関連業務の知識を持ったスタッフが丁寧に対応いたします。さらにソフトバンクの通信サービス同等の基準テストに合格したスタッフのみが従事しており、高品質のカスタマーサポートを安定的にご提供いたします。
    安心の品質
  • POINT03
    POINT03培ってきた運用ノウハウ
    当社には電気小売事業者として低圧/高圧小売からFIT買取まで幅広く電力事業を運用してきた実績がございます。この豊富な業務ノウハウを強みとして、貴社の業務改善と効率化を長期的にお手伝いいたします。
    培ってきた運用ノウハウ

カスタマーサポートを
導入するメリット

POINT01

顧客満足度の向上

カスタマーサポートは顧客満足度に大きく貢献し、収益にも影響するため、多くの企業で重要視されています。サービスのご案内から顧客が抱える不満や問題の解消まで充実したサポートは顧客満足度を向上させ、加入促進や解約阻止、長期利用のロイヤルカスタマー増加など、収益向上にも貢献いたします。

POINT02

社内リソースの効率化

営業を強化したい、新規事業を育てていきたい、でも人材が足りない、そんな悩みを解消するために定常業務をアウトソースし、注力したい業務に社内人材を配分して、社内リソースの効率化を図る事ができます。

POINT03

運用の効率化と改善

お客さまの声や運用業務の問題と改善案を定期的にご報告いたします。貴社にノウハウが蓄積され、継続可能な社内体制を構築することができます。

SBパワーに関するお問い合わせ

CONTACT

お問い合わせフォームへ

Customer Support

Customer Support

Quality customer support
at an affordable price.

Our services

Customer support

Customer support

Expert call center staff provide accurate and precise answers to customer inquiries.

Switching applications

Switching applications

From handling contract requests and switching applications to resolving incomplete or incorrectly completed applications, SB Power customer support center staff manage a full range of tasks consistently and professionally.

Billing services

Billing services

SB Power staff can handle complex monthly paperwork with speed and accuracy—from calculating bills to issuing and sending invoices.

Why choose SB Power?

  • POINT01
    POINT01Cost performance
    All customer inquiries are handled at overseas call centers. Call centers are staffed by locally hired Japanese employees. This allows SB Power to provide high-quality customer support at a low cost. Our plans are tailored to suit the needs and size of your business at a reasonable price.
    Cost performance
  • POINT02
    POINT02Quality you can trust
    Customer support staff receive direct training and instruction from SB Power employees with detailed knowledge of the electric power business. We require customer support staff to pass the same standard test required of staff working with SoftBank’s telecommunication services. Only staff who have met these stringent standards and are knowledgeable about the electric supply business may work in customer support providing prompt and professional responses to inquiries. SB Power strives to provide you with consistent and high-quality customer support.
    Quality you can trust
  • POINT03
    POINT03A track record of operational expertise
    As a retail electricity supplier, SB Power sells low-voltage and high-voltage power to customers in various areas. In the low-voltage sector, we also purchase surplus power generated by residential solar panels. Our accumulated expertise sets us apart and enables us to provide you with long-term support for improving your business operations.
    A track record of operational expertise

Why outsource your customer support?

POINT01

Improve customer satisfaction

Many companies recognize the importance of customer support functions for the significant contribution they make to improving customer satisfaction and their impact on revenue. A full support offering, from guiding customers through available services to resolving customer complaints and issues, improves customer satisfaction, and contributes to revenue enhancement by promoting subscriptions, preventing churn, and increasing long-term, loyal customer acquisition.

POINT02

Streamline internal resources

For companies that want to strengthen sales or develop new businesses, but which lack the necessary personnel numbers, outsourcing routine operations frees up internal resources which can be allocated to these focus areas.

POINT03

Operational efficiency and improvement

SB Power provides periodic reports on customer feedback, operational issues and suggestions for improvement, helping you to build expertise and develop a sustainable internal system.